Zakresy dzia艂ania stanowisk pracy w Centrum
Zadania wsp贸lne dla stanowisk pracy:
1. Zadaniem stanowisk pracy jest rozstrzygniecie problem贸w, przygotowywanie wniosk贸w i projekt贸w rozstrzygni臋膰, porozumie艅, um贸w i decyzji w sprawach nale偶膮cych do zakresu ich dzia艂ania.
2. Zadaniem stanowisk pracy jest udzia艂 w opracowaniu:
— wykazu potrzeb w zakresie pomocy spo艂ecznej,
— sprawozdania z dzia艂alno艣ci Centrum,
— powiatowej strategii rozwi膮zywania problem贸w spo艂ecznych.
3. W celu nale偶ytego wykonywania swoich funkcji przy za艂atwianiu spraw w艂a艣ciwe merytorycznie stanowisko pracy posiada uprawnienia jednostki wiod膮cej i uprawnione jest do 偶膮dania wsp贸艂pracy od pozosta艂ych stanowisk pracy w formie informacji, opinii, materia艂贸w i innych danych w zakresie niezb臋dnym do w艂a艣ciwego za艂atwienia sprawy.
DYREKTOR PCPR -
WANDA EMILIA SZYMA艃SKA -
TEL. 0-29 764 62 33
Do zada艅 dyrektora nale偶y w szczeg贸lno艣ci:
1. Organizowanie pracy Centrum stosownie do ustale艅 zawartych w regulaminie.
2. Zapewnienie prawid艂owego wsp贸艂dzia艂ania poszczeg贸lnych stanowisk pracy.
3. Zawieranie w imieniu Starosty um贸w i porozumie艅 oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach pomocy spo艂ecznej, z upowa偶nienia Starosty.
4. Wytaczanie na rzecz obywateli pow贸dztwa o roszczenia alimentacyjne.
5. Kierowanie wniosk贸w o ustalenie stopnia niepe艂nosprawno艣ci lub niezdolno艣ci do pracy do w艂a艣ciwych organ贸w.
6. Wsp贸艂praca z s膮dem opieku艅czym w sprawach dotycz膮cych opieki i wychowania dzieci pozbawionej opieki rodzicielskiej.
7. Sk艂adanie Radzie Powiatu corocznego sprawozdania z dzia艂alno艣ci Centrum oraz przedstawianie wykazu potrzeb w zakresie pomocy spo艂ecznej.
8. Koordynowanie i wdra偶anie w 偶ycie uchwa艂, zarz膮dze艅, postanowie艅 i decyzji Rady Powiatu, Zarz膮du Powiatu i Starosty oraz Wojewody Mazowieckiego i innych w艂adz zwierzchnich dotycz膮cych zakresu dzia艂ania Centrum.
9. Nawi膮zywanie i rozwi膮zywanie stosunk贸w pracy z pracownikami Centrum oraz podejmowanie decyzji osobowych dotycz膮cych tych pracownik贸w.
10. Wy dawanie zarz膮dze艅, decyzji i innych wewn臋trznych akt贸w prawnych w sprawach z zakresu dzia艂ania Centrum.
G艁脫WNY KSI臉GOWY -
DANUTA BIEDRZYCKA -
TEL. 0-29 764 23 38
Do zada艅 g艂贸wnego ksi臋gowego nale偶y:
1. Opracowanie projektu bud偶etu Centrum i nadz贸r nad projektem bud偶etu jednostek podleg艂ych.
2. Prowadzenie ksi臋gowo艣ci Centrum i nadz贸r nad gospodark膮 finansow膮 jednostek podleg艂ych.
3. Sporz膮dzanie sprawozda艅 z dzia艂alno艣ci finansowej Centrum oraz analiz z wykonania finansowego zada艅 pomocy spo艂ecznej.
4. Zapewnienie prawid艂owo艣ci sprawozda艅 z dzia艂alno艣ci finansowej jednostek podleg艂ych.
5. Opracowywanie projekt贸w um贸w i porozumie艅 w zakresie finansowym zawieranym przez Dyrektora Centrum.
贸. Nadz贸r finansowy nad realizacj膮 um贸w i porozumie艅.
7. Obs艂uga finansowo-ksi臋gowa 艣rodk贸w Pa艅stwowego Funduszu Rehabilitacji Os贸b Niepe艂nosprawnych.
8. Prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej w zakresie gospodarki finansowej Centrum.
9. Naliczanie i wyp艂acanie wynagrodze艅 pracownik贸w Centrum.
10.Terminowe rozliczanie z Urz臋dem Skarbowym, Zak艂adem Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych.
11 .Wsp贸艂praca z pracownikami Centrum oraz Wydzia艂em Finansowym Starostwa.
12.Zast臋pstwo Dyrektora Centrum w czasie jego nieobecno艣ci.
STANOWISKO D/S OPIEKI NAD DZIECKIEM -
TEL. 0-29 764 23 38
Do zada艅 stanowiska pracy d/s opieki nad dzieckiem oraz integracji ze 艣rodowiskiem, dom贸w pomocy spo艂ecznej nale偶y:
1. Organizowanie opieki w rodzinach zast臋pczych.
2. Pozyskiwanie, szkolenie kandydat贸w na rodziny zast臋pcze i ich kwalifikacja.
3. Prowadzenie dokumentacji indywidualnej rodzin zast臋pczych i dzieci w niej umieszczonych.
4. Aktualizacja wywiad贸w 艣rodowiskowych, sporz膮dzanie wywiad贸w w zakresie opieki nad dzieckiem.
5. Przygotowanie projekt贸w decyzji w sprawie 艣wiadcze艅 pieni臋偶nych z tytu艂u opieki nad dzieckiem.
6. Prowadzenie rejestru rodzin zast臋pczych.
7. Szkolenie rodzin zast臋pczych.
8. Praca socjalna z rodzin膮 naturaln膮 w celu ewentualnego powrotu dziecka do rodziny.
9. Przygotowanie projekt贸w decyzji w sprawie 艣wiadcze艅 z tytu艂u opieki nad dzieckiem, kontynuowanie nauki itp..
10.Przy gotowanie projekt贸w um贸w dla rodzin zast臋pczych pe艂ni膮cych rol臋 pogotowia.
11 .Usamodzielnianie wychowank贸w rodzin zast臋pczych i opuszczaj膮cych niekt贸re plac贸wki.
12.Organizowanie opieki dzieciom w plac贸wkach opieku艅czo-wychowawczych, resocjalizacyjnych.
13.Rozpoznanie i bilansowanie potrzeb w zakresie pomocy w rodzinach zast臋pczych, kontynuuj膮cych nauk臋, opuszczaj膮cych rodziny zast臋pcze i plac贸wki.
14.Wsp贸艂praca z instytucjami, s膮dami, jednostkami pomocy spo艂ecznej w sprawach dotycz膮cych opieki nad dzieckiem.
15.Zapewnienie us艂ug w domach pomocy spo艂ecznej.
STANOWISKO D/S DORADZTWA METODYCZNEGO,SZKOLE艃 -
TEL. 0-29 764 57 88
Do zada艅 stanowiska d/s doradztwa metodycznego, szkole艅, poradnictwa specjalistycznego, o艣rodk贸w wsparcia, informacji o prawach i uprawnieniach, wsp贸艂pracy z organizacjami pozarz膮dowymi nale偶y:
1. Koordynacja dzia艂a艅 i opracowanie powiatowej strategii rozwi膮zywania problem贸w spo艂ecznych.
2. Organizowanie szkole艅 dla kadry pomocy spo艂ecznej w powiecie.
3. Prowadzenie indywidualnego doradztwa metodycznego wg. potrzeb pracownik贸w pomocy spo艂ecznej.
4. Przyjmowanie interesant贸w w Poradni Rodzinnej.
5. Koordynowanie spotka艅 klient贸w ze specjalistami w Poradni.
6. Organizowanie grup wsparcia dla os贸b, rodzin dotkni臋tych dysfunkcjami wymagaj膮cych wsparcia specjalist贸w Poradni Rodzinnej.
7. Podejmowanie dzia艂a艅 celem aktywizacji jednostki i ich rodzin.
8. Koordynowanie dzia艂a艅 podczas prowadzenia indywidualnych przypadk贸w, kt贸re wymagaj膮, d艂u偶szego wspierania przez pracownik贸w Poradni.
9. Wsp贸艂dzia艂anie z grupami, spo艂eczno艣ci膮 lokaln膮, maj膮ce na celu rozwijanie w nich zdolno艣ci do samodzielnego rozwi膮zywania w艂asnych problem贸w.
10.Organizowanie r贸偶norodnych form pomocy, a tak偶e udzia艂 w rozwijaniu infrastruktury odpowiadaj膮cej zmieniaj膮cym si臋 potrzebom spo艂ecznym.
11.Konsultacje indywidualnych przypadk贸w w 艣rodowisku.
12.Nadz贸r nad funkcjonowaniem 艢rodowiskowego Domu Samopomocy
13.Informowanie o prawach i uprawnieniach mieszka艅c贸w powiatu.
14.Wsp贸艂praca z organizacjami pozarz膮dowymi, dzia艂aj膮cymi na rzecz dziecka i rodziny.
STANOWISKO D/S REHABILITACJI SPO艁ECZNEJ -
TEL. 0-29 764 62 33
Do zada艅 stanowiska d/s rehabilitacji spo艂ecznej nale偶y:
1. Przyjmowanie wniosk贸w, opiniowanie oraz prowadzenie procesu realizacyjnego likwidacji barier architektonicznych oraz w komunikowaniu si臋 os贸b niepe艂nosprawnych.
2. Stwarzanie mo偶liwo艣ci rehabilitacji osobom niepe艂nosprawnym poprzez kierowanie na turnusy rehabilitacyjne.
3. Po艣rednictwo w kierowaniu os贸b do zespo艂u d/s orzekania o stopniu niepe艂nosprawno艣ci.
4. Po艣rednictwo w kierowaniu os贸b niepe艂nosprawnych posiadaj膮cych status osoby bezrobotnej na kursy i szkolenia organizowane przez Powiatowy Urz膮d Pracy.
5. Realizacja program贸w celowych na rzecz os贸b niepe艂nosprawnych zleconych powiatowi.
6. Pomoc osobom niepe艂nosprawnym w ubieganiu si臋 o 艣wiadczenia w ramach program贸w celowych Pa艅stwowego Funduszu Rehabilitacji Os贸b Niepe艂nosprawnych.
7. Udzielanie informacji dotycz膮cej rehabilitacji spo艂ecznej.
8. Przygotowywanie informacji dla jednostek pomocy spo艂ecznej, instytucji, organizacji pozarz膮dowych dotycz膮cych rodzaju i form pomocy osobom niepe艂nosprawnym w ramach rehabilitacji spo艂ecznej. 9. Opracowywanie program贸w na rzecz poprawy funkcjonowania os贸b
niepe艂nosprawnych.
10.Podejmowanie dzia艂a艅 maj膮cych na celu integracj臋 os贸b niepe艂nosprawnych.
11 .Opracowywanie plan贸w, zada艅 i informacji z prowadzonej dzia艂alno艣ci oraz ich udost臋pnianie na potrzeby wojew贸dztwa.
STANOWISKO D/S OBS艁UGI ADMINISTRACYJNEJ -
TEL. 0-29 764 62 33
Do zada艅 stanowiska d/s obs艂ugi administracyjnej nale偶y:
1. Administracyjna obs艂uga Centrum.
2. Obs艂uga interesant贸w.
3. Przyjmowanie i wydawanie korespondencji.
4. Zamawianie druk贸w, piecz臋ci, zaopatrzenie w artyku艂y biurowe.
5. Zbieranie danych z O艣rodk贸w Pomocy Spo艂ecznej, zawiadamianie o szkoleniach, przekazywanie informacji.
6. Obs艂uga komputera.
STANOWISKO D/S PORADNICTWA SPECJALISTYCZNEGO -
TEL. 0-29 764 58 77
Do zada艅 wieloosobowego stanowiska d/s poradnictwa specjalistycznego nale偶y:
1. Konsultacje indywidualnych przypadk贸w przez specjalist贸w.
2. Podejmowanie dzia艂a艅 celem aktywizacji jednostek i ich rodzin.
3. Organizowanie grup wsparcia, grup terapeutycznych.
4. Udzia艂 w prowadzeniu szkole艅 dla kadry pomocy spo艂ecznej w powiecie.
5. Prowadzenie niezb臋dnych bada艅 przez wybranych specjalist贸w (pedagog, psycholog).
6. Wsp贸艂praca z instytucjami, organizacjami spo艂ecznymi, s膮dem, Ko艣cio艂em na rzecz klient贸w pomocy spo艂ecznej.
7. Udzielanie informacji o przys艂uguj膮cych prawach i uprawnieniach.
8. Opracowywanie diagnozy spo艂ecznej dotycz膮cej problem贸w w zakresie
poradnictwa specjalistycznego.
9. Sporz膮dzanie sprawozdawczo艣ci z zakresu wykonywanych zada艅.
|